woensdag 3 november 2010

Melbourne 2 - South East Victoria

Met de Great Ocean Road (lus links onder op onze kaart) achter ons, werd het tijd om richting de Oostkust te rijden.

Via Colac, waar we sliepen op een kampeerspot aan 'Lake Colac', en een gitaar, warme sloefkes voor Silke en een week eten in de Aldi kochten, reden we in 1 keer naar Brunswick - Melbourne waar we die avond hadden afgesproken bij Serge (achterneef Silke) en Lauren thuis voor een BBQ en een gezellig avondje. De volgende dag staken we een wasmachine in (de eerste in drie weken), controleerden we onze post en namen we een lekkere douche. Terwijl onze was hing te drogen, genoten wij van een relaxe ochtend in de heerlijk warme zon. The good life!

Nadat de was na een dik uur eindelijk droog was, vertrokken we naar beneden, richting Phillip Island. Nog steeds heerlijk weer toen we daar aankwamen. Na wat rondhangen en genieten van de zon en de zee, zochten we voor de eerste keer deze reis een echte (lees 'niet gratis') camping op. Wildkamperen op dit eiland was namelijk geen optie! We vonden een mooi plekje aan het strand op een camping in Cowes, waar we, zoals regelmatig trouwens, de late namiddag inzetten met een glas Aldi-wijn om deze trend tijdens een BBQ met worstjes verder te zetten.

Woensdag 20 oktober: SURF, ZON, CHILL!!!

Die avond besloten we - na wraps met bonen in tomatensaus - voor de eerste keer de echte 'toerist' uit te hangen en kochten we een ticketje voor de Pinguin Parade, een schouwspel waarvoor Phillip Island bekend staat. Hier konden we tot op centimeters van honderden pinguins staan om ze echt van top tot teen te bekijken. We waren zelf zo bevoorrecht dat we twee pinguins, laat ons zeggen, de liefde zagen bedrijven. Helaas mochten we geen foto's nemen. Natuurlijk hebben we dit wel geprobeerd, maar het resultaat stelt een beetje teleur...

Na enkele uren tussen ongelooflijk schattige beestjes, reden we weg van Phillip Island en sliepen we op de eerste de beste parking die we tegenkwamen langs de Princess Highway .

De volgende dag op ons gemak verder gereden naar Inverloch, waar we onze dag op een zeer relaxte wijze volmaakten. Zon, zee, strand...

Hierna reden we door naar een prachtig, maar niet gemakkelijk te vinden, wildkampeerplekje in Walkerville. De mooiste slaapplaats tot nu toe!

Hier bleven we dan ook 2 nachtjes, waarna we richting Wilsons Promontory reden. Wilsons Prom is het meest zuidelijk punt van Australie en volgens verschillende Victorianen die wij tegenkwamen het mooiste National Park dat er in hun staat is. Wel, veel mooier lijkt ons ook straf. Werkelijk alles is hier te zien, bergen, zee, rivieren, wild beesten, ... De eerste stop die we maakten langs de hoofdweg (eigenlijk de enige weg die zo'n 40 km lang is) bracht ons prachtige taferelen! Walibi's, kangaroos, Emoe's en veel vogels.

Check baby in buidel!

Na een behoorlijk aantal stopjes en bijhorende wandelingen, kwamen we aan in Tidal River, waar er een campingplaats was dicht aan de zee. Wetsuits aan en surfen maar! Lekker warme douche en lekker eten met een glaasje wijn tussen de papegaaien en wombats.

De volgende ochtend voor de eerste keer onze loopschoenen aangetrokken en een jogwandeling door de bergen (heuvels eigenlijk maar bergen klinkt sportief zwaarder) gemaakt waarbij we getrakteerd werden op veel zon en overweldigende uitzichten!

1 minpuntje aan de camping op Wilsons Prom: onze relax-factor werd met een behoorlijk aantal punten omlaag gehaald door de meest irritante, aggresieve en vieze beesten die er zijn: Australische Zeemeeuwen!

's Avonds trokken we naar Whisky Bay en genoten we van een prachtige zonsondergang, iets wat aan de zuidkust vrij zeldzaam is. De nacht brachten we gratis door in een betaalcamping waar de controle te wensen overliet, zodat we de volgende dag, frisgewassen, richting New South Wales (NSW) vertrokken. East Coast here we come!!!

xxx Sil en Antoine

1. jongens jongens!! wat een prachtig avontuur jullie daar beleven!!! geweldig gewoon!! Life is great!