woensdag 17 november 2010

New South Wales vervolg

Hi mates and matesinnen! Na onze avonturen tussen de dolfijnen in het water van Mollymook, zagen we in de verte slecht weer afkomen. En inderdaad, niet veel later stormde het en viel er hagel uit de lucht zoals noch Silke, noch Anthony ooit hagel hadden zien vallen. Na een ijsje in de Aldi terwijl we dekking zochten voor ijspingpongballen,  bevonden we ons 's avonds weer onder een afdak in Burrill Lake. Nacht 4 op dezelfde plek was een feit.

De volgende ochtend kregen we een uitgebreid (en gratis) ontbijt in cafe Brill, dat wordt uitgebaat door een coole vent die ons precies als zijn kinderen zag. De dag ervoor kregen we ook al worstenbroodjes van hem na het surfen.

Na een bord vol met spek, ei, toast, bonen in tomatensaus, fried fish, chamignons en een overheerlijke cafe latte, vertrokken we richting Jervis Bay. We vonden een echt paradijs vlak aan het blauwe water en bijna op het witte strand in Hyams Beach.

De volgende ochtend werden we wakker onder een stralende, brandende ochtendzon. Het duurde daarom ook niet lang vooraleer we - zonder wetsuit!!! - in het water lagen te snorkelen tussen een heel aantal coole vissen. We besloten relax te genieten van dit idyllisch plekje en pas na nog een nachtje de rest van Jervis Bay te verkennen.

Hoewel bier vrij duur is, konden we het toch niet laten een drive-tru-bottleshop te bezoeken in Huskinsson om onze door-de-extreem-hete-zonnenstralen-uitgedroogde-kelen te smeren. We namen onze 'Pure Blonde' pintjes mee naar een weeral heel mooie slaapplek. Na een wandeling op het strand tussen duizenden rondcrossende krabjes, een prachtig schouwspel gegenereerd door de ondergaande zon en het bezoek van  een niet al te schuwe possum die onze borden kwam proper lekken, kropen we voor de 43ste keer in onze slaapzak.

Via Nowra reden we naar Kangaroo Valley. Door de verschroeiende hitte die ons noodgedwongen afkoeling deed zoeken, kwamen we terecht in het lokale openluchtzwembadje. 's Avonds vonden we een zeer grote, en weeral gratis, kampeerplaats waar blijkbaar veel weekendgasten naar toe komen. We installeerden ons op zo'n 10m van het water. Waarom deze plaats Kangaroo Valley noemt, is ons een raadsel. De enige beesten die we hier zagen, waren wombats, die dee eerste nacht nog schattig waren, maar er niets beters op vonden om tijdens nacht twee de hele omgeving rond onze camper vol te kakken. De stank jaagde ons die ochtend reeds vroeg weg.

We besloten een bezoekje te brengen aan de Fitzroy falls, een eindje verderop. Helaas zat het weer niet echt mee en was de meer dan 80m hoge waterval niet altijd goed zichtbaar. We verzekeren jullie, de Lonely Planet zou dit plekje beter vermelden in hun volgende editie want het is echt de moeite waard.

Hierna reden we al terug richting Batemans Bay, waar we een stukje het binnenland moeten ingaan. We gaan namelijk perzikken plukken in Araluen. Volgende keer krijgen jullie een verslag van dit hard labeur :-)

xxx Sil en Antoine

1. Hoe ist met peche'kes plukken? Amai wa'n zalige reis tot nu toe he! Fameuze dierenvrienden geworden precies! ;) Surf en pluk ze! x